Защо гледам Big/Vip Brother?

Последно време често чувам и чета негативни коментари за  хора, които гледат Vip Brother. Гледащите бяхме наричани „прости”, „хора без работа” и какво ли още не. Бяха ми давани съвети, че е по-добре да прочета някоя книга или да се занимая с нещо по-полезно.
Тогава аз започнах да си задавам множество въпроси:
„ Защо тези хора, вместо да недоволстват, да гледат и да обсъждат моите действия, не седнат да прочетат някоя книга?” Нали мога така да подходя? Значи да злословиш и да даваш акъл на някого е по-стойностно поведение, отколкото моето гледане на Vip Brother? Е, не мисля че е така.


Защо тези хора толкова много се ядосват от факта, че някой гледа Vip Brother?” Когато гледаш новините или някое друго предаване, този проблем го няма. Но тук изведнъж всички те нападат, сякаш си сторил най-големия грях на Света. Та това е едно предаване, какво толкова?

Защо, въпреки че не са наясно кои са участниците, негледащите постоянно имат мнение за разигралите се ситуации?” Тук малко ми прилича на заявлението, че „аз чалга не слушам”. Е, не слушаш, но знаеш коя е Преслава и Луна, нали? Как става тази работа? И въпреки че не ги слушаш, даже знаеш и някоя и друга тяхна песен? Но най-интересното е, че въпреки че „аз никога, ама никога не съм слушал тази, даже и името й не знам”, но в същото време знаете с какво е известна, каква била, с кой била и защо е толкова лоша. Как стават тези неща?
http://vipbrother.novatv.bg/gallery/
И защо аз съм решила да гледам това предаване? Много е просто. Както се казва, това е един социален експеримент. Разликата между Big и Vip е Big, както установих. Участниците в Биг Брадър бяха заети с елементарни, ежедневни битови скандали. Имаше изключително неприлични изказвания, грозни думи и жестове. Но имаше и много стойностни хора. Това исках да видя и аз – да видя как хора, от различни класи и с различни възгледи ще живеят заедно. Установих няколко неща – все още в българското общество няма толерантност към различния, все още сме си диваците от Балканите, а освен всичко друго и без да сме смятани за Vip, ние си мислим, че сме такива. Беше ми интересно и то до самия финал.

Сега пък гледам Vip Brother – още по-интересно! Сложили са ми в една къща хора, които познавам само от телевизионния екран, от интернет и от списанията. Какъв по-подходящ начин да разбера какво значи да си Vip? И аз го разбрах от поведението на хората вътре. Защото разликата между двете своеобразни общества бе огромна – от тук до небето, та чак до Космоса. Не знам на какво се дължи толерантността, спокойствието и постоянната взаимопомощ между Виповете, но тя определено присъстваше. Дали защото повечето от тях са видели „Свят” и знаят как трябва да се държи един човек в обществото? Или просто от страх да не изгубят предишната си слава? Не знам какъв е отговорът на тези въпроси, но за пръв път се замислих, че тези хора, попаднали в тази къща (с някои изключения, дa) не са получили всичко това наготово. Може би и затова са се научили да се държат така, че обикновеният човек да успее да научи нещо от тях.

И не, аз не знам дали Вие гледате тази „глупост”, но аз я гледам и ми харесва. Защото дори и от това предаване можеш да научиш нещо, стига само да поискаш.

0 коментара:

Публикуване на коментар